

Ο μετασχηματισμός της Τουρκίας
Δεν πρόκειται για μια ακόμα συγκριτική μελέτη στην οποία το παρόν που ορίζεται από το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΚΔΑ) αναμετριέται με το κεμαλικό παρελθόν.
Η τουρκική εξωτερική πολιτική στον Καύκασο
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί καταρχήν να καλύψει, έστω σε ένα μικρό βαθμό, το κενό που υπάρχει στην ελληνική βιβλιογραφία για την ιστορία του Καυκάσου, τους λαούς του και τα προβλήματα της περιοχής. Ωστόσο, ο κύριος σκοπός της είναι να συνεισφέρει στην κατανόηση της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής απέναντι στο Βόρειο Καύκασο και τις τρεις ανεξάρτητες δημοκρατίες της Υπερκαυκασίας.
Αναζητώντας τη Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ – ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
O αντίλαλος της απέναντι όχθης
Ο Τουφάν Έρμπαριστιραν επέλεξε μια ιστορία από δύο Έλληνες συγγραφείς. Άνέλυσε αυτές τις δύο φωνές από την απέναντι όχθη σε βάθος. Άυτές είναι ιστορίες που, κατά κάποιο τρόπο, αντιστοιχούν στην ανθρώπινη κατάσταση της Άνατολίας. Άπό μια άποψη, είναι αφηγήσεις της ανθρώπινης πραγματικότητας που ξεπερνούν ηλικίες και γεωγραφίες.
Αρμενία
Την μακραίωνη ιστορία των Αρμενίων, αυτού του πρώτου χριστιανικού έθνους της Ανατολής και κυρίως των διώξεων, που κορύφωσή τους υπήρξε η Γενοκτονία την οποία υπέστη από τους Οθωμανούς στις αρχές του 20ού αιώνα
Ημερολόγιον του Αρχιπελάγους
Ομότιμος καθηγητής Ανθρώπινης Οικολογίας στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Μυτιλήνη).Έχει διδάξει και συμμετάσχει σε μεταπτυχιακά σεμινάρια σε πανεπιστήμια στα Παρίσι, Σμύρνη, Κομοτηνή, Κωνσταντινούπολη, Γενεύη, Βερολίνο. Ερευνητής, μέλος της Ουνέσκο, οργάνωσε το ερευνητικό πρόγραμμα των μικρών μεσογειακών νήσων. Σε διάφορες εθνο-αρχαιολογικές έρευνες και ναυαγοσωστικές εργασίες επισκέφτηκε και ερεύνησε...
Ελληνισμός και Δαρδανέλλια
Στο έργο «Ελληνισμός και Δαρδανέλλια» αποδίδονται όλα εκείνα τα ιστορικά, τοπολογικά και ανθρωπολογικά στοιχεία που αποδεικνύουν την ελληνικότητα των περιοχών, από την είσοδο των στενών του Ελλήσποντου έως την Κωνσταντινούπολη, μία ελληνικότητα που κράτησε τουλάχιστον 4.000 χρόνια από την αρχαιότητα έως την Μικρασιατική Καταστροφή (1922).
Σεπτεμβριανά '55
Τα Σεπτεμβριανά του 1955 όπως αποτυπώθηκαν στον εληνικό και ξένο Τύπο.
Η ιστορία του Πουγκατσόφ
Στο δεύτερο μισό του 18ου αιώνα συνέβησαν τρεις επαναστάσεις. Η τρίτη επανάσταση της εποχής είχε μόνο ένα κοινό με τις άλλες δύο. Συνέβη την ίδια περίοδο, από το 1773 μέχρι το 1775. Σε όλα τα άλλα, αυτή η επανάσταση, την οποία μας εξιστορεί τόσο δυναμικά ο σπουδαιότερος Ρώσος ποιητής, διαφέρει πλήρως
Ελένη Χαλκούση
Η ελληνική επανάσταση του 1821
Στα σύνορα με τα Αγγλικά Επτάνησα, η Ακαρνανία αντιμετωπίζει την εχθρότητα του Μέτερνιχ για την επανάσταση και την αρχική αρνητική στάση της Αγγλίας. Οι αναφορές των Άγγλων προξένων της Πρέβεζας και της Πάτρας περιγράφουν τα γεγονότα καθώς με τον χρόνο και τη βοήθεια των Φιλελλήνων και του λόρδου Βύρωνα, οργανώνεται και εδραιώνεται η Επανάσταση. Από την Πίζα, όπου έχουν συγκεντρωθεί οι Έλληνες, ο Ιγνάτιος Ουγγροβλαχίας αλληλογραφεί και συμβουλεύει τον...
Ελληνορθόδοξες Κοινότητες στην Οθωµανική Αυτοκρατορία
Οι Ελληνορθόδοξες Κοινότητες κατά την Οθωµανική Αυτοκρατορία είχαν, επιπλέον της τοπικής κοινοτικής αυτοδιοίκησης, της φορολογίας και µέριµνας για την Παιδεία, την υποχρέωση να φροντίζουν για την υγεία και πρόνοια των µελών τους, µε την ίδρυση νοσοκοµείων και άλλων φιλανθρωπικών ιδρυµάτων (ορφανοτροφείων, γηροκοµείων, κ.ά.), τον διορισµό κοινοτικών ιατρών, µαιών, τη λειτουργία φαρµακείων, κ.ά., δραστηριότητες και ανάγκες, που δεν κάλυπτε η οθωµανική...
Φιλέλληνες και Φιλελληνισμός του 1821
Στους χρόνους της Ελληνικής Επανάστασης ο Φιλελληνισμός εκδηλώνεται πολύπλευρα σ’ όλες τις κρίσιμες φάσεις της ιστορίας του Νέου Ελληνισμού. Προβάλλεται σαν έκφραση των ιδανικών της Ελευθερίας και του Ανθρωπισμού των πολιτισμένων ανθρώπων όλου του κόσμου, που έκαναν λάβαρό τους την Ελληνική Ιδέα και προσφέροντας τις πολύτιμες υπηρεσίες τους, ακόμα και τη ζωή τους, αγωνίσθηκαν για την αποκατάσταση του ελληνικού έθνους και την απελευθέρωσή του από τα δεσμά...
1922 Καταστροφή
Η φωτογραφία που βλέπεις στο εξώφυλλό του! Η φωτογραφία απεικονίζει την ευτυχή κατάληξη του δράματος αυτών των ανθρώπων. Τη σωτηρία στην πόλη της Λέσβου, τη Μυτιλήνη!
Απο τον Βαλτάριους στους Νιμπελούνγκεν και τον Ρολάντ
Τρία μεσαιωνικά έπη, "Βάλτερ ο χεροδύναμος", "Το Τραγούδι του Ρολάντ" και "Το Τραγούδι των Νιμπελούνγκεν"· το πρώτο, το αρχαιότερο (Θ' - Ι' αι.), και το τελευταίο, το πιο πρόσφατο (περί το 1200), ανήκουν στον γερμανικό ηρωικό κύκλο, ενώ το δεύτερο, καταγεγραμμένο περί το 1080,
Από την οθωμανική νομιμότητα στο εθνικό κράτος
Η αναδρομική αφήγηση για το Εικοσιένα τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο. Και τούτο διότι πρωτίστως αποτελεί την κατάληξη μιας μακράς διαδικασίας επαναστατικοποίησης και αντίστασης, όπου τα νεοτερικά προτάγματα διεμβολίζουν σε διαφορετικούς χρόνους, και τελικά αλώνουν, το σύμπαν των ανθρώπων που συμμετείχαν ενεργά σε αυτή με ρόλους διαφορετικούς και συγκρουόμενους.
Το ρεμπέτικο τραγούδι και η ιστορία του
Η μελέτη εστιάζεται στα χρόνια του Μεσοπολέμου και το πλοίο με το μουσικό φορτίο του ρεμπέτικου ξεκινά από το μουσικό χωνευτήρι της Ανατολής, της Πόλης και της Σμύρνης, φθάνει στο περιθώριο της Σύρου, σαλπάρει για την Αμερική, για να καταλήξει στις φτωχογειτονιές των προσφύγων στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Αυτοκρατοριες και Διαφορετικοτητα
Το βιβλίο αυτό είναι μια μελέτη της αυτοκρατορικής οργάνωσης και μακροβιότητας, που αποτιμά τις οθωμανικές επιτυχίες και αποτυχίες σε σύγκριση με άλλες αυτοκρατορίες με παρόμοια χαρακτηριστικά. Η Κάρεν Μπάρκεϋ εξετάζει την κοινωνική οργάνωση και τους μηχανισμούς κυριαρχίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε καίριες στιγμές της ιστορίας της: ανάδυση, αυτοκρατορική θεσμοποίηση, αναδιαμόρφωση και μετάβαση προς το έθνος-κράτος.
Αλεβιτισμός
Ο Αλεβιτισμός αποτελεί ευρύτατο αντικείμενο μελέτης λόγω ιστορικότητας αλλά και πεδίου επικράτησης. Καθίσταται αυτονόητο πως δεν μπορεί να μελετηθεί σε εκατό ερωτήματα. Ο κατ' εξοχήν αιώνας γένεσης και δράσης των Αλεβιτών, ως οπαδών του χαλίφη Αλή, ξεκινά ζώντος ακόμη του χαλίφη -δολοφονήθηκε το 661- ως διαμαρτυρία προς την υφαρπαγή του χαλιφικού θρόνου, του οποίου η διαδοχή ανήκε δικαιωματικά στον Αλή.
Η οργάνωση της αφήγησης στους Βυζαντινούς Ιστορικούς της Αλώσεως του 1453 μ.Χ.
Το παρόν βιβλίο, με το οποίο εγκαινιάζεται η σειρά Βυζαντινές Πραγματείες των εκδόσεων «Γρηγόρη», συνιστά σημαντική συμβολή στη μελέτη της βυζαντινής ιστοριογραφίας της ύστερης περιόδου υπό το πρίσμα των σύγχρονων θεωριών της αφήγησης