• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
  • ΑΡΘΡΑ / ΝΕΑ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΑΡΧΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
0 Προϊόντα

minipolitisminilemvos

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
  • ΜΑΓΕΙΡΙΚΕΣ
  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ
  • ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΛΕΥΚΩΜΑΤΑ
  • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
  • ΤΕΧΝΕΣ
  • ΠΟΙΗΣΗ
  • ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΜΙΚ
  • ΠΑΙΔΙΚΑ - ΝΕΑΝΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ

facebook tsoukatou.grtwitter tsoukatou.grgoogleplus tsoukatou.gryoutube tsoukatou.gr

Για αναβάθμιση της σχολικής μας εκπαίδευσης

Επιστροφή στη Κατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ
Στοιχεία Βιβλίου
Υπότιτλος: Η παλαιότερη και η σύγχρονη παθογένεια της ελληνικής εκπαίδευσης
Διαστάσεις: 14Χ21
Εξώφυλλο:
Μαλακό
Οίκος: Τσουκάτου
ISBN: 978-648-5466-02-2
Σελίδες: 220
Συγγραφέας: Κώστας Χάρης
Τιμή
11,45 €
12,72 €

Περιγραφή

Με την απελευθέρωση μικρού τμήματος της χώρας από τον τουρκικό ζυγό, πρώτη έγνοια του νεοπαγούς Ελληνικού κράτους ήταν η εκπαίδευση, το επίζηλο γνώρισμα των αρχαίων προγόνων. Οι συνθήκες όμως ήταν αντίξοες, η οικογένεια αναλφάβητη, σχολικές στέγες ανύπαρκτες και το σημαντικότερο οι δάσκαλοι: για αρκετές δεκάδες χρόνια, χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα, στρατολογημένοι οι περισσότεροι μεταξύ πολιτών που είχαν στοιχειώδη ευχέρεια στην ανάγνωση και στην ευανάγνωστη γραφή.

Με το πέρασμα του χρόνου, όλα απέκτησαν τη συνηθισμένη κανονικότητα, εκτός μιας σοβαρής γλωσσικής παθογένειας. Ήταν ο καθορισμός της καθαρεύουσας ως πρώτης γλώσσας του σχολείου –η οποία ήταν για τα παιδιά σχεδόν ξένη γλώσσα– αντί της καθομιλούμενης δημοτικής. Η διγλωσσία αυτή ταλάνισε την εκπαίδευση περίπου στα δύο τρίτα του ελεύθερου βίου της χώρας. Ήταν η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 4379/1964 των Γ. Παπανδρέου – Ευ. Παπανούτσου που θέσπισε τις σωστές αλλαγές κι όχι μόνο τις σχετικές με τη γλώσσα. Σε δυο χρόνια η επτάχρονη δικτατορία των συνταγματαρχών σάρωσε τη μεταρρύθμιση, αλλά με τη μεταπολίτευση του 1974, οι αλλαγές της αποκαταστάθηκαν μόνιμα πλέον, με σύμπνοια όλων των πολιτικών παρατάξεων.

Στις μέρες μας, ατυχώς η ελληνική σχολική εκπαίδευση πλήττεται από μια άλλη σοβαρή παθογένεια: Εντάξαμε στο αναλυτικό πρόγραμμα τη μάθημα «Πληροφορική», η οποία όμως εξαντλείται μόνο στην άσκηση των μαθητών στην τεχνική της αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο. Παραλείπεται το πολύ σημαντικό: η χρήση της κατά τη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία δασκάλου και μαθητών στην τάξη, η οποία επαυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητα της μάθησης και συγχρόνως ασκεί τους μαθητές στη δεξιότητα αυτή. Αυτό αναλύεται στο κεφάλαιο Α5 του βιβλίου.

ΓΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Υποβολή Ανέκδοτων Έργων

Βιογραφικά Συγγραφέων

Κατάλογος 2015

ΠΡΟΦΙΛ

Εφημερίδα "ο Πολίτης"

Εκδόσεις Τσουκάτου

Εκδόσεις Λέμβος

ΠΡΑΚΤΟΡΕΥΣΕΙΣ

Ιστός

Ceren

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΤΗ

Όροι Χρήσης

Κατάσταση Παραγγελίας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μαυρομιχάλη 84 & Καλλιδρομίου
114 72 Αθήνα
Τηλ. 2108817341
Fax. 2108818992